OM DCO SCANDINAVIA AS
Bærekraft og miljø er essensielt i fremtidig skjønnhetspleie
Grunnlaget for vår forretningsdrift.
For oss er det å jobbe for en mer miljøvennlig skjønnhetsindustri helt essensielt. DCO Scandinavia AS er opptatt av bærekraft og miljø, og tilbyr naturlige og økologiske varemerker.
Vi jobber blant annet om disse bærekraftsmålene:
- Varemerker med naturlige aktive ingredienser
- Stort utvalg og fokus på naturlige varemerker
- Varemerker som har en klar miljø- og bærekraftig profil.
- Vi har en klar visjon, en transparent og åpen organisasjon, og er opptatt av ingredienser, opplevelser med produktene og effekt.
- Varemerker med innovativ teknologi/bioteknologi, som har fokus på å utnytte naturens kraftfulle ingredienser, til vår alles beste, helse og velvære.
- Ingen produkter er testet på dyr (selvsagt)
- Gjenbruk og resirkulasjon er viktig for oss. Vi bruker bla esker vi mottar fra leverandører i stedet for å kjøpe inn nye esker, i de tilfellene vi kan.
- Vi bruker fyllmasse av bla. maisstivelse og resirkulert papir. Vi bruker så langt vi kan, bioplast og resirkulert materiale.
- Vi har også fokus på alt fra havsikre (ocean safe) og plastikk frie produkter, CO2- vennlige og bærekraftige produkter, noe vi vil se mer av i fremtiden.
- Vi støtter årlig flere miljø- og dyrevernsinstitusjoner. Flere av våre leverandører gjør også dette, og alt vi (og du) kjøper fra dem, bidrar til støtte. Blant annet 100% Pure er store på dette.
Vi har klare etiske retningslinjer i DCO Scandinavia – respekt, løsningsorientering, forpliktelser og veiledning står sentralt.
Etiske retningslinjer i vårt selskap.
De etiske retningslinjene utgjør grunnlaget for hvordan vi driver forretning og formidler det, både internt og eksternt, hva som kan forventes av oss. Disse retningslinjene beskriver våre grunnleggende forpliktelser og krav til hvordan vi skal opptre. De gir veiledning når vi står overfor etiske dilemmaer og hjelper oss med å ta gode avgjørelser.
Betydningen av etiske retningsslinjer
Å ha klare etiske retningslinjer er viktig for våre med medarbeidere. Det skal gi trygghet og engasjement og det skal bidra til en trygg, professjonell opptreden overfor kunder, arbeidsgivere, leverandører, eiere og andre samarbeidspartnere.
Kjerneprinsipper i våre retningslinjer
Vi skal alltid gi råd som er best for kunden. Dette innebærer at vi handler i kundens beste interesse, og gir objektive og velbegrunnede anbefalinger basert på deres behov og situasjon.
Overholdelse av lover og regler:
Vi forplikter oss til å følge alle gjeldende lover og regler til enhver tid. Dette sikrer at vi opererer innenfor juridiske rammer og opprettholder en høy standard for etisk oppførsel.
Respektfull behandling av mennesker:
Både ledere og medarbeidere skal alltid behandle andre med respekt og toleranse, både i formelle og uformelle sammenhenger. Dette gjelder kolleger, kunder, leverandører og alle vi møter i vår profesjonelle virksomhet.
Konklusjon
DCO Scandinavia AS har klare og tydelige etiske retningslinjer for å sikre troverdighet og tillit i alle våre relasjoner. Disse retningslinjene hjelper oss å opprettholde høye etiske standarder, både internt blant våre medarbeidere og eksternt overfor våre kunder og samarbeidspartnere. Ved å følge disse prinsippene, kan vi sikre at vår forretningspraksis alltid er etisk forsvarlig og i samsvar med våre verdier.
Ta kontakt om du vil vite mer eller ønsker å bli forhandler:
Kontakt informasjon: Fredrik Bjørgan | Telefon + 47 48 10 54 09 eller send en epost til Fredrik@dco.no.